tisdag 20 mars 2012

På husfronten intet nytt

Nu är det tisdag kväll och det har fortfarande inte kommit några nya ritningar från Götenehus. Suck. Jag såg fram mot att hårdgranska planlösningar ikväll.

Nu fick vi lite tid över så istället har vi ritat upp ett förslag på hur garaget ska se ut. Det är Lundqvist trävaru som ska leverera byggsatsen och sen ska samma byggfirma som sätter upp huset även bygga garaget. För att inte göra av med hutlösa belopp så kommer byggfirman att stomresa huset och sen kommer vi att färdigställa det. Om det går som planerat så kommer garaget att resas innan sommaren. Det är ju snart!!! Nu vet ni vad vi kommer att göra på vår semester.
Garageritning

Garaget kommer att bli ca 77 kvm på nedervåningen och ungefär 40 kvm på övervåningen. Vårt hus i Linköping var bara 104 kvm! Garaget kommer alltså att bli större än vad hela vårt hus var. Om Andreas hade fått fritt utrymme att bestämma över garaget så hade det blivit ännu större. På övervåningen, som man når via en utvändig trapp, blir det gästrum och ett litet pentry. En dröm jag haft länge är att öppna ett Bed & breakfast. Jag ska servera hembakat bröd och min egna marmelad från hallonbuskarna som jag ännu inte satt i jorden. Alla som anländer i något italienskt fordon ska självklart få rabatt. Välkomna!


/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar