tisdag 17 juli 2012

Stomresning, dag 2

Idag fixade vi barnvakt, fyllde kylväskan med dricka och jag drog på mig ett par av Andreas arbetsbyxor (kommer tyvärr inte i mina egna än) innan stora stomresardag no 2 tog sin början. Det är väldigt roligt att snickra och fascinerande att se hur huset växer fram. Byggsatsen är lätt att sätta upp och vi har inte stött på ett enda problem. Det är som att tapetsera upp ett hus, man börjar med ingenting och när dagen är slut står det "färdiga" väggar på plats.

Väggblocken är uppe och stöttor satta för att staga upp än så länge veka väggarna


Stöttorna borras och skruvas fast i betongen. Andreas är så nervös att han ska borra sönder golvvärmen att han inte vågar dra i skruvarna hela vägen.

Hmm, det är inte bilen som är liten det är garaget som är stort.

Med lite värk i ryggen och solvarma kinder unnar jag mig att lägga upp fötterna i soffan och njuta en stund över att vi snart har ett hus på plats. Imorgon är det dags för takstolar, men då är Kenneth och hans kranbil bättre lämpad än mina sillmjölksarmar.

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar