torsdag 5 juli 2012

Jag nyper mig i armen...

Ibland måste jag nypa mig i armen för att verkligen tro att det är sant att vi ska bo på denna fantastiska ö i Vänern. Idag är det 25 grader varmt ute och vi passade på att ta ledigt från byggandet. Både Magnus och Tobbe är lediga idag och det är bara Kenneth som är på plats för att bygga husgrund. Vi tog en tur ner till Toverud för att ta ett dopp i Vänern. Det är långgrunt med sandbotten och alldeles ljummet i vattnet. Både Alicia och Alexander badade som små tokar. Tyvärr glömde vi kameran i bilen så det finns inte några bilder. Nästa gång vi åker till stranden ska jag ta ett foto för att visa vilken fantastisk omgivning vi har. Att kunna bada i klart och fint vatten mindre än en kilometer från där vi bor är en sådan lyx att det är svårt att förstå att det snart är vår vardag.

Vid den röda pricken bor vi och vid den blå badade vi idag. Bilden kommer från kommunens hemsida och visar de större badplatserna i vårt närområde, den närmsta är mindre än 1 km från huset.
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar