torsdag 31 maj 2012

Avropet avrapporteras

Huset är avropat! Cirka en timme tog det att gå igenom alla punkter som skulle bestämmas. Carro bestämde, säljaren Thomas antecknade och jag drack äppeldryck med ciderkaraktär. Ärligt talat var det inte särskilt svårt alls att spika husets specifikation. Jag och Carro har diskuterat varenda detalj i huset sedan vi kom på tanken att flytta, så vi vet vad vi vill ha. De ändringar som gjordes från tidigare spec var att vi återgick till rostfri kyl och frys, istället för inbyggda dito. De inbyggda har mindre volym och kostar mer pengar. Pardörren mellan hall och vardagsrum byttes ut från en modell med glas till en utan. Ka-tjing, minus sjutusen spänn! Trappen fick rund ledstång och värmepumpen upgraderades från 8 kW till 12 kW. Det är trots allt nästan 350 kvm som skall värmas med bergvärmen. Huset kommer bli ljusgrått, ha tegelrött tak och vita häng- och stuprännor.

Säljaren Thomas håller på att bli tokig på mitt eviga tjatande om att jag vill ha skarprörsvinklar på stuprännorna. Detta har blivit en långkörare. Det ger ett traditionellt intryck och är en detalj som jag tycker gör mycket för utseendet till små pengar. Leverantören av stuprännorna är Plannja. Jag har fått i läxa att kolla upp om de kan leverera vad jag önskar. De finns inte i Götenehus tillvalssortiment i varje fall.

För de läsare som har legat sömnlösa över ovissheten kring vilken leverantör av garageportar jag valde kommer nu svaret. *Trumvirvel* -Hörmann! Portarnas BMW! Det blev inte billigt men förhoppningsvis är de så bra som det påstås och snygga blev de med fönster och allt.

Äppeldryck med ciderkaraktär. Gott.

Vår tillmötesgående säljare noterar Carros önskemål
Skarprörsvinkel till stuprör från Plannja

Trapp i motsvarande utförande som vi beställt

Spegeldörr Dooria Kungsäter 522


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar