tisdag 9 april 2013

Vårt lilla badrum på nedervåningen...

...börjar ta form. Idag har vi fått klinker och kakel även i badrummet på nedervåningen och det blir precis lika fint som det på övervåningen. Jag är oerhört nöjd med det schackrutiga mönstret. Jag har kollat lite på speglar och hittade en matchande spegel som passar till våra ikea kommoder. Det får bli två sådana till övervåningens badrum. På nedervåningen tänkte jag mig något mer orginellt men jag vet inte riktigt vad det är än. Inredningsmässigt ska det kännas hemtrevligt, ombonat och varmt. Gärna med något som är lite oväntat i ett badrum. Jag återkommer när jag har hittat det jag letar efter, vad det nu är.

Nedervåningens badrum. I hörnet blir det en duschvägg till höger om duschytan med en draperistång fäst i väggen.
Kanske en toffs a la Maria Montesami

Ett draperi får absolut inte vara för billigt och plastigt. Det ska kännas som tyg.
Det finns gott om plats i badrummet för någon typ av avlastningsbord. Kanske några fina handdukar, ett fat med lyxiga tvålar och några levande ljus?
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar