onsdag 17 april 2013

Torsdag... fredag....

Nu är det nära. Imorgon jobbar alla hantverkare på för fullt och på fredag klockan nio är det besiktning. Det kommer säkert vara en del saker kvar på fredag eftermiddag men vi kan förmodligen börja flytta in lite möbler. Jag tror att vissa rum är helt klara medan andra fortfarande är under byggnation. Vår absolut sista deadline att vara ute ur lägenheten är på onsdag nästa vecka för på torsdag kommer städfirman som ska rensa ut efter oss och tidigare Metsoanställda som bott här i lägenheter vi har bott i under det senaste 1,5 året.
Bibliotek/Arbetsrum är färdigtapetserat. Jag är mycket nöjd med den fina randiga tapeten. 

Kolla in det härliga ljuset. På vår veranda kommer många trevliga middagar förtäras. Här kommer samma randiga tapet att sitta, kanske imorgon.

Hallen. Tapeten från Duros Gammelsvenska kollektion blev precis så häftig som jag tänkt mig.  Det blir lite "ränder" mellan våderna men jag tror att man inte tänker på det när trappen kommer in och det inte blir så fasanfullt hög vägg. 

Väggen där ytterdörren sitter är målad i samma färg som tapetens  bakgrundsfärg. Det blev riktigt bra.

Alicias rum, målat i ljusgult.

Alexanders rum, en billig Eco tapet blev riktigt mysig.

Vårt sovrum, Duros gammelsvenska kollektion igen. Ni som har besökt vårt förra hus i Linköping kanske känner igen tapeten. Jag har tittat på hundratals tapeter men den här är fortfarande min absoluta favorit. Vi har varierat oss så pass mycket att vi bytt färg, från grönt till brunt. 
 /Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar