onsdag 3 april 2013

Intensiva dagar

Det ser konstigt ut i garaget när ytskikten finns på plats endast i ett hörn. Som en TV-kuliss ungefär. Anledningen till att det byggs på detta vis är som bekant att det kommer stå värmepumpar och annat jox i vägen för att sätta upp väggar och tak senare. Nästa vecka kommer rörmokaren och installerar pumpen så jag har bråda dagar att göra klart allt som krävs för att det ska gå att göra installationen. Idag fick jag upp tak och hann även spackla detsamma. Vad omåttligt tråkigt det är att spackla. Jag hyser en stor aversion mot spacklande och bävar över allt spacklande som krävs för att få hela garaget klart. Jag håller ju bara på och pillar i ett litet hörn just nu... Morgondagen kommer användas till att bygga ett stativ för ett kärl till värmepumpen.

I huset byggs det för glatta livet nu. Jag kan tänka mig att arbetsdagarna just nu närmast kan liknas vid slutfasen i "Extreme Home Makeover". Under dagen har snickarna fått upp allt paneltak på övervåningen, plockat ner det provisoriska mellanbjälklaget, byggt nytt provisoriskt räcke på övervåningen, sågat stolpar till balkongen och påbörjat bygget med köksskåpen. Plattsättaren har kaklat upp stora delar av badrummet och målaren har spacklat övervåningen och målat taket i badrummet.
Köket växer fram
 
Ett tomrum jag saknat; Bjälklagsöppningen i hallen. 
 


Kakel

Duschutrymmet

Blankt och fint tak

Här ska låda byggas under fönster och hela vägen till högra väggen.  På detta sätt kan toaletten flyttas ut i rummet. 

Tak klart. Kanonsnyggt. 

Frästa fönsterbrädor


Tak över värmepump uppsatt och spacklat.

/Andreas



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar