lördag 23 mars 2013

Reträtten från huset

Från garaget i riktning mot huset har det idag burits köksskåp. I andra riktningen släpade vi ut den nyinköpta kökssoffan, badrumsinredning, verktyg och annat som vi förvarat i huset. Vi hoppas att det underlättar för snickarna, och de andra som jobbar i huset, att slippa flytta på onödiga saker. De jobb jag hade att göra i huset är klara, vilket gör att även jag kan hålla mig undan. Helst hade jag inte velat göra högtalar- och takkronejobben, då det alltid skapar irritation hos hantverkarna att ha en byggherre som är med och rotar i bygget. Tyvärr fanns det ingen annan möjlighet, då det inte skulle gå att skapa det jag ville i efterhand. Dessutom är lösningarna såpass specialanpassade att de skulle bli svåra att lägga ut på entreprenad. Jag slängde ut frågan till Robbans bygg om de ville göra takkronehissen men fick aldrig någon riktig respons på förfrågan. Nåväl, allt är klart och det känns skönt att inte behöva vara i vägen mer. 

I garaget har Carro spacklat den vägg som satts upp där värmepumpen ska stå. Hon gör jobbet bra, som den spackelexpert hon blivit genom år av renoveringar. Gipsberg i trädgården och vulgära mängder sopsäckar kördes till återvinningen också. Det finns en befriande känsla i att slänga bråten. 
Det är värmande att se barnen leka och trivas på vår tomt
Dessa ständiga lass med spillmaterial...

Carro har gjort nytta i garaget


/Andreas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar