lördag 2 mars 2013

Kämpat på Ikea

 Idag har vi fixat med lite olika saker. Andreas har som vanligt spårat ur en smula när det gäller högtalarsystemet. De som känner oss vet att samma sak hände i Linköping. Men bra blir det när det är klart. Idag byggdes högtalarlådor till arbetsrummets takinstallation. Jag och barnen var på Ikea för att införskaffa badrumsinredning. Med två trötta och hungriga barn kämpade jag mig igenom avdelningarna och fick med mig två handfat men tyvärr inga kommoder då paketen var för stora för att få in i bagaget och 25 kg tunga orkade jag inte få upp dem i takboxen. Så det får bli släpkärrejobb till nästa vecka. Jag passade även på att hämta ut duschblandarna som levererats av DHL i veckan. De såg riktigt bra ut och det mesta var i metall, inte plast som den vi hade i vårt förra hus. Ska bli härligt att testa dem när vi flyttat, kanske efter bastun.
2 st Mora MMIX Shower Kit levererat till badrummet på övervåningen.
Paneltaket är levererat, grundat. Det ska målas en väldans massa gånger innan det är klart. Stackars målare.
 
Ytterbelysning från Norlys, modell London. Snyggt tycker jag. En på varje sida för symetri såklart.
Vattentät låda till badrummets högtalare inhandlat för hela 19 kr på ikea. Hade det varit speciallådor från Hi-Fi butik hade det kostat ungefär 249 kr per styck.
Högtalare redo att installeras i arbetsrummet.
Till Claes Sundqvist. Sist vi sågs sa du att det var knepigt att förstå hur huset låg på tomten. När du var här var det bara en skogsdunge. Jag har försökt ta en bild från samma ställe. Notera den lilla granen på båda bilderna, jag tror att det är samma.
För ungefär ett år sedan såg det lite annorlunda ut. Snart är ni alla välkomna igen för inflyttningsfest.
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar