söndag 12 augusti 2012

S3010-G90Y

Jag har blivit besatt av färger och framför allt sjttioelva nyanser av grönt. Efter en lång diskussion med killen på färgavdelningen på Stuvbutiken har jag knäckt koden, färgkoden alltså. Idag har jag provmålat S3010-G90Y. S30 är hur mycket svart det är i färgen. 10-G är mängden av grönt och 90Y är mängden av gult i blandningen. Så min färg som jag målat med idag är en grå färg med massor av grönt i och även mycket gult. Fotot gör den inte rättvisa för i verkligheten när solen skiner är det en väldigt grön nyans, lite för grön. Jag har funderat och jag ska köpa en ny burk med S3007-G80Y eller till och med S3005-G70Y. Den blir samma grå nyans med en aningen mindre grönt och en aningen mindre gult. Jag hoppas att den nyansen uppfattas som en grå färg med drag åt grönt istället för tvärtom. 
Det har gått från grått till grönt.
S3005-G80Y


Inspiration
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar