söndag 5 augusti 2012

37° i solen

Idag har jag jobbat i 37 grader hela dagen. Nej, det handlar inte om väder, utan om taklutning. Jobbet med taket fortsätter och arbetsdagens enda syssla var att spika bärläkt. Ett ensidigt jobb som leder till smärta i fötterna av det ständigt lutande planet. Vad som är intressant är hur avtrubbad jag blivit av höjder. Tro det eller ej men undertecknad lider av höjdrädsla. Det brukar yttra sig i starka obehagskänslor så fort jag vistas på en nivå som överskrider en trappstege... Efter att ha stomrest garaget och jobbat på höga höjder under några veckor kan jag nu, tämligen oberörd, gå omkring likt en sotare på taket. Kognitiv terapi verkar funka på mig!

Under kvällen har jag och Carro jobbat med admin. Carro har räknat pengar och jag har planerat. Excel och MS Project använder vi för att hålla ordning på projektet. Bara för garagebygget är det drygt 70 st aktiviteter som tidsplanerats. Imorgon heter aktiviteten "Lägg strö- och bärläkt". Det skall vara klart på tisdag eftermiddag, annars blir det omplanering i tidsplanen. Hur vi ligger till med pengarna har jag ingen aning om. Det får ni fråga tjejen med kamrerkepsen. Jag bara bränner dem.

Ströläkt och bärläkt.
Kognitiv terapi i sin mest extrema form. Trolltungan, Norge 2007. En spektatkulär upplevelse för en stackars höjdrädd krake som jag.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar