onsdag 23 januari 2013

Dagens fynd!

Stuvbutiken är en byggbutik i Karlstad som jobbar med att köpa upp restpartier och andra uddavaror, för att sälja till klart överkomliga priser. Idag gjorde vi ett besök för att titta på badrumsinredning. Fokus på blandare och badkar. Innan Alexander spårade ur och gick sin sedvanliga bärsärk hann vi springa upp på övervåningen för att kolla på badkaren. Jag och Carro har varit lite oense kring vilken typ av badkar vi ska ha. Carro ser gärna ett gammalt gjutjärnsbadkar med tassar och fin emaljering. Dessa är utomordentligt vackra men kanske inte så sköna att bada i. Jag har inte brytt mig så mycket i frågan men nu när den aktualiserades, i och med att vi får en större varmvattenberedare till skänks, började jag klura på en bubbelkopp. Jag sålde givetvis in konceptet, genom att förklara för Carro hur mycket barnen skulle uppskatta ett badkar som är stort och som bubblar. För att få de sista övertygande argumenten förklarade jag för Alicia på väg från dagis att hon skulle säga till mamma att det är mysigt och kul med stort bubbelbad. Sedan hämtade vi Carro. Alicia skötte sitt jobb väl. Och nu har vi reserverat ett hörnbadkar som bubblar!

Ifö Tobago heter modellen. Ordinarie pris 38500 kr. Vi betalade 8500 kr. 78% rabatt måste anses vara ett fynd. Vare sig jag eller Carro kan något om dessa badkar men det såg fint ut och förförde med spotlights och lite tryckknappar att fingra på. Nu hoppas vi att det kommer användas efter långa dagar ute i skidspåret. Eller också blir det en onödigt dyr tvättkorg.

Ifö Tobago. 
/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar