söndag 30 september 2012

En bra söndag

Idag har vi haft en lång toppendag på tomten. Dagen började, som vanligt, med att Alexander vaknade klockan 06.15 och eftersom vällingen var slut så vaknade även resten av familjen. Pust och stön, bara att pallra sig upp och starta kaffebryggaren. Starkt och mycket, det är det enda som hjälper vid den tiden på dygnet. Men vi kom igång även denna dag. Efter ett snabbt stopp på Byggmax för inköp av diffusionsplast och Ica Lövnäs för inköp av korv och bröd så körde vi ut till tomten. Ungarna var på superbra humör, sprang omkring och lekte med allt de kunde hitta.

Andreas hade häromdagen fått hjälp av en kompis att lyfta upp dörren som ska gå in till loftet. Den väger ungefär 60 kilo och är inte lätt att släpa upp för en byggställning själv. Under dagen jobbade han med att montera in dörren och det sista vi gjorde innan vi åkte hem för dagen var att häkta på dörren och stänga den. Den satt perfekt! Nu är garaget helt tätt, vintern får komma när som helst.

Jag målade nästan hela norra gaveln med den fantastiskt fina S2010-G90Y nyansen. Jag är mycket nöjd över valet. Sista biten nådde jag inte till så jag måste koppla ihop två stegar för att ta mig till högsta punkten undet nocken. Det får bli ett projekt för veckan. Sen ska jag även måla knutar och fönsterfoder med en vit lite blankare färg för att se hur det blir mot den gröna något mattare färgen. Jag ska även försöka hinna måla en gång till så att det täcker helt. Jag har bara köpt en hink på 2,5 liter så det är nog vad det räcker till.

Efter lite korvgrillning dök våra nya grannar upp med fika. De ska bygga hus på den tomten som ligger precis mitt emot vår, på andra sidan gatan. De verkar väldigt trevliga och vi hade massor av gemensamma intressen. Det kommer att bli ett riktigt bra område med härliga människor i husen runt omkring oss.

Nedräkningen har börjat, 31 dagar kvar till leverans.

"Vad gör du pappa?"
Garaget är tätt. Check!

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar