lördag 4 augusti 2012

Semestern är över!

Det är en härlig känsla att längta till tomten. Vi har varit bortresta en vecka och kopplat av från bygget. Efter några dagar borta kommer längtan till Hammarö och tomten. Lite märkligt då det bara är en byggarbetsplats bestående av sten i alla storlekar och ett skrov till garage. Kan bara föreställa mig hur bra vi kommer trivas när väl vi flyttat in och allt är klart. Det är en stor investering att bygga nytt hus och det hade nog inte varit så kul om det inte hade känts helrätt och bondångern så sakta börjat göra sig gällande.

Magnus och Tobbe jobbade några timmar under veckan som gått. Jag hade inte några tankar på detta när jag åkte till tomten i morse. Vad kul det var att få se resultatet. En ren överraskning. Nu börjar landskapet mejslas fram. Det är inte bara drivor av sten (nåja). Vägen och delar av slänten vid garaget börjar ta form och det kommer bli riktigt bra.

När det gäller garaget så spikade jag ströläkt idag. Imorgon fortsätter jag med bärläkt och förhoppningsvis kommer det snart vara ett vackert tak på plats. Jag får nog jobba lite mer latinskt om det blir lika varmt imorgon. Det går nästan inte att vistas på taket mitt på dagen. Blir nog siesta då istället.


Lokalgata förbi vår tomt. Nu med släntning och vändplan


Lokalgata sedd från öster. De andra tomterna, i änden av vägen, kommer hamna betydligt lägre än vår.


Rundeln framför hus och garage har snyggats till under veckan.

Ströläkten är på plats och bärläkten påbörjad. Bender Palema 2-kupig i klassisk tegelröd nyans (art.nr 020024)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar