tisdag 28 augusti 2012

Fönsterfix

Ibland är det helt otroligt hur mycket besvär en till synes banal och enkel uppgift kan ställa till med. I över en timme höll jag på att fippla med att få fönstren på plats i sina karmar. En fönsterbåge med tillhörande glas är relativt tung. Stående på en pallstege skulle jag häkta i fönsterbågen i karmen. Efter några präkrtgia vredesutbrott och med intensivt smärtande överarmar lyckades jag till sist få fönstren på plats. Mitt i allt elände blev det dessutom mörkt, så jag fick hämta bilen och använda helljuset för att ha tillstymmelse till chans att se vad gjorde. Resultatet blev til slut bra. Nu saknas bara spröjs. Det kommer bli likadana flaggspröjs som huset beställts med.

Denna sprint och dess sprintkompisar stal en timme av mitt liv.


Fönster på plats. Fodren hänger ihop till en inramande enhet. Snyggt eller ej? Notera den kamouflagefärgade fasaden...


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar