torsdag 16 augusti 2012

NCS 2005-G70Y Lindblomsgrön

Jag tror att jag har hittat nyansen till huset. Efter åtskilliga besök i färgaffären och många långa stunder grubblandes över nyanser har jag ringat in färgen jag söker. Lindblomsgrön kallas den på flera håll och är en blandning mellan grått och grönt. Koden är NCS 2005-G70Y vilket jag tror betyder att det är 20% svart, 5% grönt och jag förmodar att det är 70% gult i förhållande till det gröna. Ballingslöv har en kökslucka som är målad i exakt den färgkoden och den är vackert grågrön. Jag har även hittat en fasadbild från Nordsjöfärg som ska vara målad i samma färgkod. Till helgen ska jag måla upp en större yta på garaget och sedan låta det gå några veckor för att ha tid att titta på färgen i olika ljus och väder. Håll tummarna att det blir så vackert som jag föreställer mig. Jag återkommer med bilder från garagemålningen så snart jag hunnit måla.

Lindblomsgrönt kök
Lindblomsgrönt hus

/Carro






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar