torsdag 18 juli 2013

Dag 6 på projekt måla hus

Idag är dag 6 på vårt målarprojekt, vi börjar bli lite slitna men är fortfarande vid gott mod. Det är roligt att måla och fint blir det. Vi har fått klart den högsta delen på gaveln mot gatan. Imorgon ska vi försöka få resterande fasad på samma gavel klar så att vi kan lämna tillbaks byggställningen. Eventuellt måste vi behålla ställningen över helgen för att bli helt klara med de höga delarna. Det tar tid och man måste vänta mellan strykningarna så att färgen hinner torka. Ingen idé att stressa.


Här har vi hängt idag. Vi är snart klara med hela den sektionen som kräver byggställning. Idag målade jag till klockan var tio på kvällen. Igår gav jag mig inte förrän klockan var halv elva så det blev "tidig" kväll idag:-) Lite läskigt är det att hänga över kanten på ställningen på den översta platån och samtidigt försöka värja sig mot de getingar som redan har byggt bo under taknocken. Imorgon blir det inköp av någon typ av bekämpningsmedel. Jag tycker om djur men getingar vill jag inte dela hem med.

När vi väntar på att färgen ska torka på gaveln så målar vi på anda ställen. Här är Andreas i full färd med att stryka färg på framsidan. De små fönstren framträder mer när man får på färg och det blir riktigt fint.
/Carro

1 kommentar:

  1. Hej! Flera år senare har vi byggt hus och efter mycket funderande och googlande kom vi fram till att ert färgval måste vara bäst. Så utan att provmåla bara körde vi.. och är SÅ nöjda! TACK!

    SvaraRadera