onsdag 27 februari 2013

HiFi-nörderiet fortsätter

Nästa vecka kommer paneltaket, så nu är det dags att göra klart högtalarinstallationerna. Som vanligt spårade det ur en smula. Tanken var från början att bara placera högtalarna i mellanbjälklaget och sedan vara nöjd och glad. Jag fixade inte att gena på detta vis. Risken är för stor att jag kommer störa mig på att det inte blev bra. Bättre att lägga ner lite möda nu än att irritera sig i åratal. Resultatet blev att jag kortlade upp i bjälklaget för att få slutna lådor. Sedan tätades allt noggrant med fogmassa, lådan isolerades och fronten skruvades fast. Det blev tätt och bra med relativt begränsad arbetsinsats. De två högtalarna i köket fixades idag. Imorgon fortsätter jag med vardagsrummet och på lördag blir det bibliotekets tur.

Högtalarlåda på plats i kökets mellanbjälklag. 

Hermetisk tillsluten låda med dämpull på samtliga väggar. Borde ge  bra förutsättningar för högtalaren.
/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar