tisdag 5 februari 2013

Allt på en gång

Bergsborrare, fyra snickare och två elektriker var på plats på bygget idag. Bergvärmehål håller på att borras. Målet är att komma ner drygt 200 meter i urberget. Jag hoppas det lyckas. Den extra uppsättningen snickare  fixar lofttrappan. Den blir maffig! Trodde inte den skulle bli såpass stor som den blir. Kommer bli ett bra förråd under plattformen.

Elinstallationen har nu tagit fart. Elektrikerna är inte nöjda med placeringen av normcentralen. Det är svårt att dra rör till den. Eventuellt krävs en ändring av mellanbjälklaget för att lösa detta. Jag har jagat Thomas under dagen för att han ska kontakta Götenehus och den konstruktör som ansvarar för ritningarna.

Med alla hantverkare följer också en sanslös mängd beslut. Just nu är det många frågor som berör elen. Var ska vägguttag och lampor sitta? Det är svårt att exakt position på alla grejor då vi ännu inte har bestämt alla detaljer i möbleringen.

Jag är färdig med rördragningen till högtalarna. Nu ska kabel förläggas. Jag vill helst göra detta innan alla väggar sätts igen. Trist om det inte går att få igenom kablarna annars.

Borrigg på plats

Snickare bygger lofttappa
Överallt dessa kablar. 200 m är draget i väggar och tak
Min gamle trotjänare börjar bli sliten på allvar. Undrar hur många varv den roterat sedan jag köpte den för  sex år sedan?


/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar