måndag 22 oktober 2012

Ringklockans vara eller icke vara

Idag har jag varit en besvärlig kund hos Götenehus. Vi gjorde några små ändringar på elritningen för några veckor sedan. Vi ville till exempel ha ytterbelysning på båda sidor av alla dörrar och inte bara på ena sidan. Ni som hängt med i vår husresa vet hur noga vi är med symetri!!!

Jag har även valt att plocka bort ringklockan. Det kanske är en fånig detalj men jag vill inte ha några fula saker på mitt hus. Varför ska man ha det? Eftersom vi bor på landet så tycker jag inte att ringklockan fyller någon direkt funktion heller. Om man känner oss så är det väl bara att öppna dörren och kliva in. Om man inte känner oss så kan man knacka. I alla fall så fick vi en räkning där de lagt på några tusenlappar för extra rördragning och några timmar vid ritbordet. Känns lite fjuttigt, men så funkar det väl. Men de hade inte dragit av något för min lilla ringklocka som skulle plockas bort. Va, så kan man väl inte göra? Bara lägga på pengar men aldrig dra ifrån. Så jag ringde helt enkelt upp han som gjort ändringarna och frågade hur de tänkte med ringklockan. Han erkände att det blivit något fel och han skulle försöka rätta till det. Han hade aldrig hört talas om någon som plockar bort en ringklocka. Ha, ha, ha. Någon ska vara den första.



Vet inte om ringklockan ser ut så här men det är väl någon typ av modern plastsak som jag valt att inte ha vid ytterdörren.
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar