onsdag 24 oktober 2012

Nytt leveransdatum

Huset är nu officiellt försenat med två veckor. Nytt leveransdatum är 14:e november. Vi var först besvikna och arga på att det ska vara så oerhört svårt att planera detta bygge. Hur svårt kan det vara att klara av att hålla ett datum som vi kännt till i ett halvår? Men efter att den första frustrationen lagt sig så inser vi att det inte spelar så stor roll, inflyttningsdatum är fortfarande samma påstår Thomas. Förseningen beror på att vår grävmaskinist är på ett annat Götenehusbygge som har blivit försenat och därför blir även vårt det. Vi som stod klara med allt underarbete den 2:a oktober och bara väntat sedan dess. Surt!!! Hade det varit vi som klantat oss hade det varit lättare att acceptera men nu är vi helt beroende av att någon annan som bygger ett Götenehus inte får ihop sin tomt och grund i tid.

Mitt försök att få till ett prisavdrag för min bortplockade ringklocka resulterade i hela -250 kr. Knappt värt att lyfta telefonluren kan jag konstatera så här i efterhand. Men jag slipper åtminstone titta på en ful plastgrej vid ytterdörren varje gång jag kommer hem.

2:a oktober var vi klara med markarbetet. Sen har vi väntat och väntat och väntat. Nu väntar vi lite till... Nästa vecka börjar förhoppningsvis Magnus med grunden.


/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar