lördag 15 september 2012

Fredagsmys

Hela familjen bortrest, så vad göra en fredagskväll? Ja, varför inte åka till tomten för att snickra upp lite panel. Klockan åtta gav jag upp och for hem i mörkret. Då hade jag fått upp all panel på den södra gavelspetsen. Jag kommer hårdköra på tomten hela helgen Det vore verkligen skönt att få in portarna så att det går att låsa byggnaden när vi inte är där.

Magnus har slitit hårt under veckan med att lägga ut jord. Det blir en riktigt häftig tomt! Jag var orolig för att det inte skulle bli så stora gräsytor (jag har en märklig böjesle för att klippa gräs...) men det blir rena slottsträdgården. Hittills har vi fraktat cirka 800 ton jord till tomten för att anlägga trädgården. Ytterligare en siffra att suga på. Nästa vecka borde det bli klart.

Mullvadarna är besvärliga i år. Sex stora högar poppade upp från ingenstans idag.

 
Trädgårdens nedre del. Fin släntning som mynnar ut i plana, framtida grässtråk.
 
Fredagsmys för en ensam arbetsnarkoman. För lat för att ställa om geringen gjorde att ovankant dörrhål blev vasst sågtandat. Slog jag i huvudet? Sjunger Eric Gadd i falsett..?


/Andreas 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar