onsdag 12 september 2012

Dagisstart

Alicia har blivit tre år och börjat på dagis. Hon gick hos dagmamma när vi bodde i Linköping så det här är inte något nytt för henne och det har gått väldigt bra. Jag var med på inskolningen förra veckan men den här veckan klarar hon sig själv vilket betyder att jag har 15 timmar i veckan där jag bara tar hand om ett barn. Ett litet barn, som sover ungefär en timma på förmiddagen. Vilket då betyder att jag får en timma om dagen i tre dagar där jag kan jobba på garaget. Vårt motto just nu är "Lite är bättre än inget"

För tillfället försöker jag få grundmålningen av garaget klart. Det går som ni kanske förstår lite långsamt men det går åt rätt håll. Imorgon hoppas jag att jag blir klar med norra gavelsidan, det är inte många kvadrat kvar att måla. Sen ska jag olja lite ändträ innan jag ger mig på den södra gavelsidan. Om vädret håller i sig borde jag bli klar under nästa vecka.

När jag var på tomten idag kom det en last med jord. Magnus vill bli klar med tomten så snart som möjligt så att han kan fokusera på att gjuta grunden istället. Jag hoppas att det kom ett par lastbilar till med jord så att han kan färdigställa alla slänter runt garaget. Det kom även ett last med 0-90 som ska ligga precis öster om garaget. Där är det tänkt att vi ska ha parkering för till exempel släpkärran och cyklar.

Vi har nu bara två nyanser av grönt kvar att välja mellan. Det är en mörkare som jag kallar "Oliv" och en ljusare nyans som jag kallar "Lindblomsgrön". Det är exakt samma färgblandning, det är bara mörkheten i färgen som skiljer dem åt. S2010G-90Y och S1510G-90Y.

Gårdagens måleri på bild. Idag har jag fått färg på den högra sidan och den lilla biten ovanför fönstret som saknade färg. Imorgon hoppas jag måla den vänstra sidan. Även här har jag provmålat de två färgnyanserna.

Jord till vår trädgård anländer. Snart är det dags att så gräs.
/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar