fredag 5 oktober 2012

Lökar

Idag har jag och barnen varit ute på tomten och planterat våra första blommor. Vi petade ner ett fyrtiotal lökar som förhoppningsvis kommer att titta upp som snödroppar och pärlhyacint till våren. Vi grävde ner allihopa i den så kallade rundeln som är framför husen. Det kommer bli fint till våren när vi sätter oss mot solväggen på garaget med en kopp kaffe.

Ett litet problem med lökväxter är rådjur. Vi har massor av rådjur som tycker att vår tomt är deras hem. De kommer såklart tycka att jag har planterat en buffé åt dem att äta. Men jag har läst på lite. Pärlhyacint är nog inte så bra för det är smaskens för rådjur men snödroppar smakar tydligen inte lika bra. Man ska satsa på vita eller gula lökväxter verkar det som. Jag ska läsa på lite mer innan jag köper fel sort helt i onödan. Bara äckliga växter i min trädgård.

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar