onsdag 17 oktober 2012

Bårdens återkomst?

Jag funderar och jag funderar. Läser inredningstidningar, besöker färgaffären och surfar efter tapeter i klassisk stil. Jag har upptäckt att många tapeter som ser fina ut på datorskärmen ser alldeles för moderna ut i verkligheten. Det är alltid något litet modernt inslag, glänsande mönster eller en "ritteknik" som ser för modern ut när man granskar den i närbild. Jag återkommer om och om igen till de klassiska kollektionerna, Gammelsvensk från Duro och Karlslund från Boråstapeter. Sen finns det såklart handtryckta tapeter men då spricker budgeten så mycket att vi får äta gröt i många år framöver, jag undviker att ens titta åt det hållet. Om man är rimligt intresserad av inredning tror jag att den budget som Götenehus erbjuder är helt ok. Om man som jag är besatt av inredning är det svårare. Jag har oerhört svårt för att välja en tapet som inte har rätt känsla och inte känns perfekt i vårt hus. Det påverkar så oerhört mycket med färg och tapetval.

Jag har börjat fundera på bård. Det låter som något min mormor skulle välja men det tillför faktiskt en hel del. Jag vet inte om jag vågar, jag kommer bli kallad kärring. Vi har 2.70 i takhöjd i vardagsrummet så det är inte något problem att få plats. Det är knepigt det här med tapeter. Det ska bli roligt att prata med Sävedalens färg och få hjälp att sortera alla tankar till något konkret.

Något åt det här hållet kanske men i en beige eller varmgrå nyans i vardagsrummet. Tapeten är från Duros Gammelsvenska kollektion.

 
 
tapeter, tapeter, tapeter
/Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar