fredag 1 juni 2012

Tapeter sätter stilen

Det här med tapeter är inte helt enkelt. Vi står nu inför uppgiften att välja samtliga tapeter och färger till hela huset och detta innan vi ens sett huset färdigt. Steg ett är att bestämma stilen. Ska huset andas svenskt svalt sommarhem? Eller ska stilen vara prästgård med mer pondus i färgvalen? Eller ska det vara klassiskt elegant? Eller bara wild and crazy?

Jag är inne i en blå fas i livet. Helt plötsligt gillar jag blått vilket jag inte gjort tidigare. Jag är såklart påverkad av alla inredningstidningar jag läser och har gått på någon trend. Vad sägs om följande tapeter på nedervåningen?

Ska sitta ovanför en panel då det är inte hela rummet som tapetseras.

Gillar randigt!

En grå tapet till den pampiga hallen med typ 7 meter i takhöjd.
Eller så går man åt det beiga hållet. Istället för skärgårdsblått tolkar jag den beiga som mer storstadsklassisk.


Man får inte fega i den stora hallen.


En disktret söt tapet till panelen som då kanske inte blir kritvit utan bruten mot gul.


Gillar fortfarande randigt.
Eller så väljer man bara det man tycker är fint.

Den är ju randig...

Så söt tapet

Lite färger kan inte skada.

Vad tycker ni? Vilken är finast? Alla kommer från Boråstapeter, om jag börjar kolla på lyxiga tapeter från England så kommer detta spåra ur fullständigt. Därför tittar jag bara på Boråstapeter och Durotapeter för då vet jag att priset inte kan bli hutlöst.

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar