måndag 4 juni 2012

Explosiva nyheter

Efter jobbet beslutade jag mig för att ta en sväng till tomten för att kolla läget. När jag kom ut höll vår grävmaskinist, Magnus, på att lägga ut de sista mattorna innan det skulle sprängas. Strax därefter fick jag hoppa in i bilen och åka till behörigt avstånd medan sirenen signalerade att en salva skulle avlossas. Efter en hyfsat krallig smäll valde jag att inte åka tillbaka. Jag är väl skotträdd antar jag...

Berget på Hammarö är enligt sprängarna oerhört besvärligt att spränga. Dels är det besvärligt att komma åt med borriggen, då det inte finns någon plan yta att köra på. Det går upp och ner hela tiden. I berget finns det hålrum, vilket gör att det är mycket oberäknäligt att spränga det. Stora skut av berg far iväg närmast stokastiskt. Fast de kämpar på bra med jobbet och det går än så länge enligt plan.



Flygande matta.

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar