måndag 31 december 2012

Sista rycket för i år

Glespanel sätts upp i taket. Det är första klassens skitgöra. Monotont och jobbigt. Jag ogillar jobb där händerna ska vara högre upp än huvudet. För att göra jobbet lite mindre plågsamt såg jag till att bära ut alla virkestravar som jag inte längre behöver i garaget. Upp på loftet med dem. Det är nog så jobbigt att balansera läkt ovanför huvudet ståendes på en racklig trappstege. Att dessutom snava på en massa bråte på golvet vid varje förflyttning skulle få mitt psyke att rämna. Att slå fast glespanelen med hjälp av spik och hammare uteslöt jag redan före planeringsstadiet. Det är alldeles för kämpigt att slå i all spik bankandes uppåt ovanför huvudet. Skruv eller spikpistol blev alternativen. Valet föll på spikpistol. En tidsbesparare av rang. Pang, pang, pang.

Parallellt med mitt skjutande med spikpistolen har den täta lågvuxna tallskogen på grannfastigheten gallrats. En kul historia är att våra nya grannar, som ska bygga på andra sidan gatan, tyckte det var tråkigt att skogen var tät som en vägg där den angränsade deras tomt. Nu rensas den upp av skogsägaren, bara några veckor efter vi pratade om detta. Schysst tajming där. Området kommer se välvårdat ut när väl det blir klart.

Gott nytt år allesammans!




Småbökigt att få upp virke på loftet utan trappa.
Trehundra löpmeter två tum tre i prydlig hög sorterat efter längd
Släpvagnen med ett lass glespanel kom in i garaget. Bilen med takbox är däremot för hög. Irriterande.
Med rätt saker blir allt kul
Räta linjer med cc 30
Avverkning av skog på grannområdet.
 /Andreas


A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar