lördag 22 december 2012

Julstädning

Robbans bygg är det ordning och reda på. Inför juledigheten har de kämpat för att få klart det utvändiga på huset. Tyvärr saknades några takpannor för att det skulle bli helt klart på taket. Detta beror på en miss i leveransen av Götenehus. Vi hade pannor över från garagebygget men det löste inte bristen. Osis. I övrigt har de byggt upp entréverandan och den blir fin och passar väl in i husets stil. Det falsade plåttaket har ännu inte lagts men råspont och papp är fixat.

Snickarnas fikabod har tidigare varit i garaget. De hade med byggplast sektionerat av ett hörn där de hade bord stolar, micro och annat nödvändigt. När jag idag öppnade dörren till garaget uptäckte jag att de flyttat ut från garaget. Därtill hade de noggrant städat och sopat golvet. Ett golv som jag till största del skitat ned. Eloge till dem för det! Numera återfinns fikahörnet i husets glasveranda. Kanske gillar de utsikten bättre där eller så vill de underlätta för mig i mitt garagebyggande?

När det gäller garaget så är jag klar med alla isolering. Alltid kul att få börja med nytt moment. Glespanel i taket är vad som står på agendan. Sedan ska el dras och vägg- samt takskivor monteras.

Vi har även kommit överens med Robbans bygg att de ska bygga trappen till garagets loft, med tillhörande vilplan och förråd.
Klart! Notera att diffusionsplasten ligger bakom det avslutande lagret med isolering. På detta vis erhålles ett inststallationsutrymme för elen och plasten blir inte perforerad när gipset skruas upp.
Vår entréveranda. Passar väl in i stilen. 
Enkel skiss över den trapp med viloplatå och förråd som ska byggas av Robbans bygg.
/Andreas

/Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar