onsdag 28 november 2012

Kontrollfreak? Jag? Nää!

Att både jag och Andreas är noggranna och tycker om att ha kontroll på vår tillvaro har nog inte gått obemärkt förbi. Jag kan tänka mig att även ni som läser detta som inte känner oss har snappat upp att vi eventuellt kan tituleras "kontrollfreaks". Vi sitter nu här hemma och vibrerar av olustkänsla. Vi vet ju inte vad som händer ute vid huset. Det är folk där, snickare kallas de, som gör saker utan att vi vet vad. Mycket obehagligt. Idag noterade Magnus, vår polare grävmaskinist, att snickarna höll på med balkongen. Han knallade dit och kikade lite. - Ska det inte vara plåt under balkongen? frågade han lite vänligt. -Njae, det vet vi inte något om, blev svaret från snickarna. HJÄLP... DET SKA SÅKLART VARA PLÅT!!! Men vart är plåtslagaren? Vi försöker verkligen att hålla oss borta för att inte störa och ta upp deras tid, men att göra om saker kan ta ännu längre tid. Jag hoppas att samordningen tar sig desto längre bygget framskrider.

Plåt ska ligga ovanför verandan, under balkonggolvet.

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar