måndag 20 februari 2012

Min vision...

Idag längtar jag verkligen bort från stan. När jag promenerar med Alicia och Alexander till affären går vi på en smal trottoar hela vägen och jag måste hålla Alicia i handen under hela promenaden. Jag har en vision. Jag ska sitta på verandan med en kopp kaffe och ett nytt nummer av en tjock och blank tidning medan ungarna springer omkring och leker i trädgården utan att jag måste hålla dem i handen hela tiden.

Vi har kommit lite närmre min vision idag. Vi ska antagligen få träffa Götenehus arkitekt på fredag och få hjälp med att rita upp huset och framför allt få hjälp med att placera huset och garaget på tomten. Det är många saker att tänka på, insyn, sol och kostnader för markarbeten. Jag hoppas att det blir lite klarare efter fredag.



Både jag och Andreas är kontrollfreaks. Vi klarar inte av att vi inte vet eller förstår vad vi måste göra eller hur saker fungerar så vi har gjort en projektplan. Andreas satte in alla moment som vi känner till idag, från nybyggnadskarta till slutbesiktning, i ett projektplaneringsprogram. Vi fick då fram att vi kommer att flytta in i huset den 17:e december klockan 17.00. Vi får se om det stämmer!

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar