söndag 17 mars 2013

Schackrutigt badrumsgolv

Idag har vi varit i huset en kort sväng för att planera hur kakel och klinker ska läggas i badrummen. Självklart har vi en plan sedan tidigare men nu när plattorna har kommit och alla rum är klara så måste vi dubbelkolla allt i verkligheten.

Idag har vi funderat på hur klinkerplattorna ska läggas i badrummet. Det blir en svart ram runt rummets ytterkant och schackrutigt på diagonalen innanför ramen. Jag har en känsla att imorgon kommer jag att få höra "Det kostar extra" återigen. Men snyggt kommer det att bli. I duschhörnan blir det 10*10 vita plattor, för att få fallet bra. För stora plattor går inte att lägga runt brunnen har jag nu lärt mig.
 
Vi testar duschen på övervåningen. Här är det rymligt!!! 170 cm bredd i duschen bör räcka till hela familjen. Från början var det tänkt att insidan av alkoven skulle ha 10*10 vita plattor, matta på golvet och blanka på väggarna. Men som ni ser så blir det lite lustigt eftersom väggarna är i olika höjd. På ritningen uppfattar man inte detta, men det är verkligheten som får styra. Jag tror jag ska ringa till Konradssons direkt imorgon bitti och se till att få vanliga 20*20 plattor till hela ytan och skicka tillbaks de 10*10 som vi får över. Även här uppe ska det vara en svart ram runt rummet och schackrutigt på diagonalen i övriga rummet.
Alla dörrtrycken har kommit och vi passade på att köpa ett handtag till fönstret för att testa om det passade att byta ut. Det passade helt perfekt. Så med tiden ska vi byta ut alla...
...fula handtag som sitter på fönstren idag. 
Alicia och Alexander testar sina rum. De var mycket bra att springa omkring i. Alexander blev så yr i huvudet att han var tvungen att sätta sig ner en stund.
/Carro

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag undrar var ni har köpt handtaget till fönstret och om ni är nöjda med kvaliteten?
    Mvh Helena

    SvaraRadera