söndag 17 februari 2013

Många beslut just nu

För första gången på väldigt länge har vi haft en ledig helg. Istället för att Andreas byggjobbar och jag försöker ha någon typ av kontroll här hemma så har vi varit på kusin Lucas dop och det var en mycket trevlig tillställning i lördags. Idag hade vi en visning av huset för Andreas mamma Margareta som passade på att sova över hos oss. Jag har även försökt att fatta en hel del beslut vad gäller badrummet på övervåningen den här veckan. Eftersom vi köpte badkaret, modell modern, så kan jag inte go wild and old style med franskt badkar i zink och kluriga vackra blandare från en antikhandel i Wales. Nej, det får bli betydligt enklare än så. Byggahemma.se är min favoritsight för tillfället och där har jag hittat en hel del som ska beställas inom kort.

Inspektion av framtida tvättstuga.
Det blir Ikeas handfat och skåp och det blir två stycken bredvid varandra.  Allt för att slippa trängsel och tjafs på morgonen när humöret inte är på topp. 
Spegel tänkte jag faktiskt försöka hitta en äldre och  kanske måla. Problemet är att vi behöver två stycken likadana och det kan bli lite svårt. Eventuellt köper jag en hög spegel, helkropps väggspegel, och vänder den på andra ledden så att den räcker till båda tvättställen.
Belysning över spegel. Det här är Markslöjds Rosa som jag tycker är väldigt söta. 

Efter att ha sett offerten på spotlights i taket bestämde vi oss för att köpa  ett par sådana här istället. Istället för 10-15 tkr kostar det oss ca 1000 kr. Inte så mycket att snacka om i detta läge. 

Duschblandare från Mora. 4000 kr per styck inkl blandare och då vet vi att vi får hög kvalitet på grejerna.  Eftersom vi satsat hårt på stora ytor så ska vi ha två duschar bredvid varandra inbyggda i en nisch i badrummet. 


En sådan här vägg ska täcka duschnischen, beställs från Bygghemma.se och kommer från Svedbergs. 
Jag återkommer i inredningsfrågan av nedervåningens mindre badrum. Där kanske jag vågar gå mer wild and old style crazy.

/Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar